Πέμπτη, Δεκεμβρίου 28, 2006

Σχόλιο στο "Γιατί τόσος κάματος για το project του κ. Νεγκροπόντε; "

Δημοσιεύθηκε στο http://www.diablog.gr/?p=441

--

Σε κάθε περίοδο μεγάλων αλλαγών προκύπτουν πολλά ερωτήματα, συνήθως αναζητούμε στις πρόσφατες εμπειρίες μας ενδείξεις για τις πιθανές κατευθύνσεις, και στην Ελλάδα επειδή οι πιο πολλές μεγάλες «ιδέες» για αλλαγές εχουν φθαρεί και έχουν χάσει την αξία τους, με ευκολία καταρρίπτουμε όποια αξιόλογη πρόταση. Ο μαθητικός υπολογιστής ειναι άλλη μια έκφανση της παγκοσμιοποίησης, μια εφαρμογή του «... globally, one computer for one person - http://www.g1to1.org/ ...» και είναι μια αλλαγή παραδείγματος(Paradigm shift- http://en.wikipedia.org/wiki/Paradigm_shift ) όπως συνέβη και με τους προσωπικούς υπολογιστές και το ανοιχτό λογισμικό(http://tim.oreilly.com/articles/paradigmshift_0504.html ) σε αυτό το πλαίσιο δεν έχει σημασία η συγκεκριμένη υλοποίηση( «Υπολογιστής των 100 δολλαρίων») αλλα η υπόθεση ότι οι μαθητές θα έχουν στην τσάντα τους και ενα υπολογιστή. Σε κάθε μεγάλη αλλαγή στο χώρο της πληροφορικής αλλα και σε οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας κάποιοι κερδίζουν πχ Microsoft και κάποιοι χάνουν πχ Digital(http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Equipment_Corporation ), όσοι προσβλέπουν στα οφέλη της επόμενης αλλαγής χρηματοδοτούν ανάλογες προσπάθειες όπως το http://www.laptop.org/ του ΜΙΤ Media Lab.

Ας επανέλθουμε στο θέμα μας, αξίζει στην Ελλάδα να ασχολούμαστε με τον «Υπολογιστή των 100 δολλαρίων», στην εποχή μας νομίζω ότι πρέπει να παρακολουθούμε και να επενδύουμε σε παρόμοιες πρωτοβουλίες είτε προέρχονται απο MIT ή το «MIT της Κίνας»(Tsinghua University) και να ελπίζουμε ότι και τα δικά μας Πολυτεχνεία κάποια στιγμή, εάν ασχοληθούμε σοβαρά με το μέσο-μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών, θα «πάραγουν» έργα άξια προσοχής.

Η πρόκληση και ζητούμενο για την Ελλάδα ειναι οι αρμόδιοι φορείς του Υπουργείου Παιδείας να ασχοληθούν σοβαρά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εισαγωγής του υπολογιστή στα σχολεία μας, το συνολικό κόστος ειναι μικρό σε σχέση με τα αναμενόμενα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν για πολλούς κλάδους της οικονομίας απο την διάθεση απο τον οργανισμό σχολικών βιβλίων ενός υπολογιστη ανά μαθητή. Ο υπολογιστής θα χρειαστεί μερικές τεχνικές βελτιώσεις(πχ πιο πολύ μνήμη και μεγαλύτερο FLASH δίσκο) καθώς και εκπαιδευτικά λογισμικά και μεταφορά όλων των σχολικών βιβλίων σε μορφή e-book.

Το πιο σημαντικό εκτός απο την συζήτηση που γίνετε στο diablog και σε αλλα blog ειναι να διατηρήσουμε τον ενδιαφέρον μας για να παρακολουθούμε και να κρίνουμε αποτελεσματικά το όλο εγχείρημα ωστε να μην θυσιαστεί σε πολιτικές σκοπιμότητες, γραφειοκρατικές ανεπάρκειες ή/και τα βραχυπρόθεσμα συμφέροντα του κλάδου της πληροφορικής. Επειδή συμμετέχω στην ομάδα εθελοντών που εξελληνίζει το λογισμικό στο http://www.ellak.gr/ και έχω την εκτίμηση ότι η επόμενη περίοδος θα χαρακτηρίζεται απο την χρήση φορητών υπολογιστών και ασύρματων ευρυζωνικών δικτύων, πιστεύω ότι ο υπολογιστής των «100 δολλαρίων» αφορά εξίσου τις αναπτυγμένες με τις υπο-ανάπτυξη χώρες...

Γ.Αναγνώστου

--

Σχόλια: Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]





<< Αρχική σελίδα

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Εγγραφή σε Αναρτήσεις [Atom]